Praktijkinformatie
Alle medewerkers van huisartsenpraktijk Engelsch Hof werken op afspraak. Voor een afspraak kunt u ’s ochtends bellen tussen 8.00 en 11.30 uur. Een afspraak met de huisarts duurt 10 minuten. Als u meer tijd nodig heeft dan kan dat. Bijvoorbeeld bij meerdere klachten, een langer gesprek of een kleine ingreep. U kunt dit aangeven bij de praktijkassistente.
Voor een kort overleg of een uitslag kunt u ook een telefonische afspraak maken met een van de artsen. U kunt dit aanvragen bij de praktijkassistente. Uw huisarts belt u dan terug.
Als u om medische redenen niet naar de praktijk kunt komen, is het mogelijk een huisbezoek aan te vragen bij de assistente. Zolang het mogelijk is ontvangen wij u bij voorkeur in de praktijk omdat daar alle faciliteiten zijn om u optimaal te onderzoeken.
Spoed en bellen
In geval van SPOED belt u 0344-691216 en kies 1
Voor het maken van een afspraak kunt u het volgende nummer bellen:
0344-691216 kies 3
Buiten kantoortijden kunt u voor dringende gevallen bellen:
de Huisartsenpost: 0900-7060504
De huisartsenpost is gevestigd in het Ziekenhuis Rivierenland Tiel, President Kennedylaan 1, 4002 WP in Tiel.
Mocht u voor urgente hulp naar de Huisartsenpost gaan, adviseren wij u uw komst telefonisch aan te kondigen. De avonddienst duurt van 17.00 – 08.00 uur de volgende morgen. De weekenddienst duurt van vrijdag 17.00 uur – maandag 08.00 uur.
Openingstijden
De praktijk is iedere werkdag geopend van:
08.00 uur tot 12.00 uur en
13.00 uur tot 17.00 uur.
Tussen 11.30 uur en 13.00 uur zijn we telefonisch alleen bereikbaar voor spoedgevallen.
Voor spoedgevallen nemen de huisartsen voor elkaar waar.
Afspraak maken
Iedere werkdag wordt er spreekuur gehouden. Voor het maken van een afspraak kunt u de praktijk bellen.
Een afspraak bij de huisarts duurt 10 minuten. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef dit aan dan kan bij met maken van de afspraak meer tijd gepland worden.
De afspraken bij de praktijkondersteunster duren meestal 20 minuten afhankelijk van aard en klachten.
Mocht een gemaakte afspraak bij de huisarts of een andere medewerker niet door kunnen gaan, belt u ons dan zo spoedig mogelijk, zodat wij een ander van dienst kunnen zijn.
Telefonisch spreekuur
Wanneer u de huisarts persoonlijk even wilt spreken, kunt u ook een telefonische afspraak maken met een van de artsen. U kunt dit aanvragen bij de assistente. Uw huisarts belt u dan terug.
Meestal proberen de huisartsen tussen 13.00 en 14.00 uur terug te bellen, door omstandigheden kan het soms wat eerder of later zijn.
Huisbezoek
Wanneer u om medische redenen niet naar de praktijk kunt komen, is het mogelijk een huisbezoek aan te vragen bij de assistente.
Zolang het mogelijk is, ontvangen wij u bij voorkeur op de praktijk, omdat daar alle faciliteiten zijn om u optimaal te kunnen onderzoeken.
Mocht u na een verblijf in het ziekenhuis behoefte hebben aan een bezoek van de huisarts of praktijkondersteuner, kunt u dit aangeven bij de assistente.
De huisbezoeken worden aan het einde van de ochtend of in de middag afgelegd.
Assistentie en praktijkondersteuning
De assistentes
Onze gediplomeerde assistentes zorgen voor het contact tussen u en de dokter. Om die taak goed uit te voeren, hebben ze soms aanvullende gegevens van u nodig. Alle informatie die u geeft blijft strikt vertrouwelijk, want ook voor assistentes geldt het beroepsgeheim.
Naast hun medische en organisatorische verantwoordelijkheden hebben de assistentes nog een belangrijke taak: de informatieverstrekking. U kunt hen raadplegen voor al uw vragen betreffende geneesmiddelen en uw gezondheid. Zij staan u graag te woord, want de assistentes zijn voor u het aanspreekpunt in de praktijk. Kleine medische probleempjes zoals griep, verkoudheid, rugpijn sinds 1 dag e.d. kunnen vaak goed telefonisch worden besproken met de assistente. Zij kunnen u eenvoudige adviezen geven en bij moeilijke problemen/vragen voor u met de arts overleggen.
Team doktersassistenten
Praktijkondersteuners GGZ
In onze praktijk zijn praktijkondersteuners Geestelijke Gezondheid werkzaam ( POH GGZ). Zij ondersteunen de huisarts bij de zorg voor patiënten met psychische, psycho- somatische en psychosociale klachten. Dat kunnen spanningen, stress, somberheid of angstklachten zijn maar ook problemen met opvoeding, relaties, werk of rouw.
De praktijkondersteuner GGZ kan u helpen uw probleem duidelijk te krijgen en u kunt bij haar terecht voor advies, ondersteuning of korte behandeling in de vorm van gesprekken. Als het nodig is kan de praktijkondersteuner u ook doorverwijzen naar een gespecialiseerde hulpverlener of instelling zoals maatschappelijk werk, een psychologenpraktijk, een GGZ instelling of een vervolggesprek bij uw huisarts .
De praktijkondersteuner GGZ kan ook overbruggingszorg verlenen als u op wacht op een passende GGZ behandeling of opname. Ook het verlenen van nazorg behoort tot de mogelijkheden als u bv. na een opname in een GGZ instelling weer thuis bent.
De afspraak komt altijd tot stand op advies van uw huisarts. U kunt ook zelf met uw huisarts bespreken of een gesprek met de POH GGZ voor u zinvol kan zijn. De praktijkondersteuner GGZ werkt nauw samen met de huisarts en wisselt altijd informatie uit over uw behandelingstraject. Uiteraard heeft de praktijkondersteuner GGZ geheimhoudingsplicht.
Een behandeling bij de POH GGZ valt onder de huisartsenzorg en wordt volledig vergoed door de basisverzekering. Het valt ook niet ten laste van uw eigen risico. De gesprekken vinden plaats in de huisartsenpraktijk.
Uitslagen
Voor uitslagen betreffende röntgen, bloedonderzoek e.d. kunt u bij voorkeur tussen 10.30 en 11.30 uur bellen met de assistente. Indien nodig kan zij voor dezelfde middag een telefonische afspraak plannen met de huisarts.
Urineonderzoek
U kunt urine voor onderzoek afgeven bij de assistente, dit moet voor 10.30uur worden ingeleverd.
Ochtendurine is het meest geschikt voor onderzoek. Bij voorkeur kunt u de opgevangen urine in een schoon potje tot afgifte bewaren in de koelkast.
Svp het potje voorzien van naam en geboortedatum. De assistente zal u vragen ook een kort vragenlijstje in te vullen om zo met de dokter te kunnen overleggen. De assistente spreekt met u af wanneer u kunt bellen voor de uitslag.
Wrattenspreekuur
Tot nader bericht zullen de wrattenspreekuren niet doorgaan in verband met het corona virus. Indien gewenst kunt u een afspraak maken bij de doktersassistente om wratten aan te laten stippen.
Apotheek
De apotheek is geopend van 8.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Medicijnen voorgeschreven tijdens het spreekuur of nieuwe medicijnen van uw specialist krijgt u meestal direct mee.
Bestellen en herhalen van medicijnen kan 24 uur per dag (ook in het weekend) via onze website of receptenlijn.
Ook kunt u uw doosje met etiketje inleveren in de centrale entree van de praktijk. Hiervoor staat een speciale medicijnbox. Niet alle medicijnen mogen zomaar herhaald worden, soms wordt u verzocht om eerst contact met uw huisarts op te nemen.
Team apothekersassistenten
Herhaalrecepten
Aanvragen herhaalmedicijnen
U kunt op verschillende manieren uw herhaalmedicijnen bestellen:
- Bij chronische medicatie kunt u mee in onze pro actief herhaalservice. Dit kunt u aanvragen bij de apotheek.
- U kunt het etiket van het medicijndoosje inleveren in de praktijk.
- U kunt ons bellen en uw bestelling inspreken op de receptenlijn.
- U kunt op onze website inloggen en herhaalmedicatie aanvragen. U dient zich hiervoor de eerste keer aan te melden.